Interesant şi îmbucurător este faptul că există producători români de vinuri care ţin pasul cu tendinţele actuale ale comerţului online. Faptul că viitorul comerţului va fi indiscutabil legat de mediul online și mai ales de platformelele de socializare, iar aici mă refer în mod deosebit la Facebook, nu poate lăsa pe niciun producător indiferent. Iată că, după ce mai mulți producători români de vinuri au îmbrățișat ideea magazinului online, urmează Casa de Vinuri Cotnari ce tocmai și-a deschis propriul magazin online. Acesta poate fi accesat direct pe site-ul producătorului (http://vinuricotnari.ro/store/).
Beneficiind de un design modern, facil, intuitiv, vinurile din portofoliul producătorului Casa de Vinuri Cotnari (divizia de vinuri premium a producătorului moldav Cotnari) pot fi comandate mai ușor, direct, existând astfel o modalitate eficientă de a intra mai ușor în posesia lor. Casa de Vinuri Cotnari a investit în dezvoltarea unei crame proprii, moderne, recolta de struguri a acestui an fiind procesată direct în crama nouă.
Casa de Vinuri Cotnari este un proiect început în anul 2007, an când au fost înfiinţate de noi plantaţii, cu soiuri noi precum Busuioacă de Bohotin şi Fetească Neagră. Istoric vorbind, podgoria era cunoscută ca având aceleaşi soiuri de struguri cultivate, încă dinainte cât şi după atacul filoxerei, respectiv Grasă de Cotnari, Tămâioasă Românească, Fetească Albă, Frâncuşă.
Prin înfiinţarea acestor noi plantaţii s-a păstrat mai departe tradiţia, un fapt care trebuie menţionat şi apreciat. În podgoria Cotnari există doar varietăţi româneşti de viţă de vie, iar în România puţini producători de vinuri s-ar putea mândri cu acest lucru.
Motivele ce au determinat apariţia Casei de Vinuri Cotnari ar fi legate de evoluţiile recente pe piaţa vinului: creşterea consumului de vin roşu, rose şi mai ales cererea din ce în ce mai mare de vinuri albe seci şi demiseci de calitate, urmare a apariţiei vinurilor din „Lumea Nouă”, deschiderea graniţelor după 1990, evoluţia segmentului HoReCa (cu o creştere a servicilor şi a calităţii oferite, solicitarea de vinuri dedicate acestui segment fiind în continuă creştere).
Apariţia unui număr important de magazine specializate, prezentarea vinurilor cu ocazia diferitelor evenimente ce promovează arta, cultura şi civilizaţia vinului (cu o tradiţie şi o cultură milenară, însoţind omul alături de dezvoltarea şi progresul său continuu), toate aceste direcţii au condus treptat la educarea şi rafinarea consumatorilor.
În completare la tot ceea ce au realizat cei de la Casa de Vinuri Cotnari, mergând în același spirit de modernitate, au deschis și magazinul propriu online, tocmai pentru a veni cât mai aproape de pasionații și iubitorii vinurilor de calitate.
Așadar, cum frumos spunea Ernest Hemingway: „în primul rând trebuie să ai habar cum să faci un vin, iar apoi trebuie să ştii cum să-l bei”. Am mai completa: acum aveți și de unde să-l comandați online direct la producător!