Marketingul, ca de obicei, are tendinţa să impingă uneori lucrurile dincolo de ceea ce accepţiunea comună consideră ca fiind normalitatea. Din dorinţa de a vinde cu orice preţ, de a atrage clientul, de a-l convinge și determina să cumpere un anumit produs, totul începe să nu mai aibă niciun fel de limite. Da, limite! Lucru perfect valabil şi pentru industria vinului. Până în prezent noi am fost feriţi de astfel de „minuni”, dar prin occident, o tendinţă destul de extravagantă, pe alocuri vulgară, începe să prindă contur. Pentru a vinde vinurile, producătorii le-au botezat cu denumiri ce frizează logica bunului simţ. Cei tineri le consideră haioase, chiar simpatice, dar tocmai denumirea, ieşită din tipar, reuşeşte să-i atragă şi să-i convingă să cumpere produse cu denumiri trăznite. Nu vreau să merg departe şi să comentez prea mult etichetele unor astfel de vinuri, mă voi limita să vă amintesc câteva dintre cele mai reprezentative: „Yellow Tail”, „Little Penguin”, „Dancing Bull”, „Smoking Loon”, „MommyJuice”, „Mommy’s Little Helper”. Să nu uităm vinurile etichetate: „Drama Queen”, „Goodie Two Shoes”, „Forever Cool”, „Bridesmaid”, „Mad Housewife” sau „Skinnygirl” .
Chiar avem nevoie de o etichetă de vin care să ne transmită cine suntem sau cum ar trebui să fim? Chiar trebuie să denigrăm femeia, în numele unui pretins marketing de succes? Denumiri ca „Royal Bitch” sau „Sassy Bitch” ar trebui să dea pe spate domnisoarele şi doamnele, eventual acestea să leșine de emoție dacă vreun vreun gentlemen le-ar invita să savureze împreună un vin cu o astfel de denumire!? Totuşi, de ce companiile producătoare de vinuri dezvoltă şi comercializează vinuri cu asemenea denumiri? Și ce gentelmen ar consuma astfel de vinuri?
Motivul ar fi că femeile cumpără şi consumă mai mult vin decât bărbaţii în Marea Britanie (pentru că unde altundeva se putea întâmpla așa ceva), iar aceste etichete cu denumiri zbanghii le-ar ajuta şi le-ar determina pe consumatoarele britanice să se simtă mai confortabil atunci când aleg o sticlă de pe raft! Din păcate, uneori etichetele sticlelor de vin, cu astfel de denumiri, pot fi confuze sau intimidante. Cei tineri le consideră vesele, distractive, funny, dar din păcate lucrurile nu stau chiar aşa, iar marea majoritate a acestor vinuri au targetul sexul frumos din U.K.
Vă întreb sincer, aţi cumpăra un vin pe care să scrie pe eticheta sa cuvântul curvă? Până la urmă totul ţine de nivelul de educaţie şi cultură al consumatorilor, dacă doresc sau nu să cumpere vinuri cu astfel de denumiri stupide, precizează Mary Orlin pe blogul său WineFashionista.com. Cum ar fi să-ţi întrebi iubita: vrei să servim un pahar Pinot Noir Royal Bitch sau un Merlot Sassy Bitch? Sau poate un rose Skinnygirl? Eventual lângă o friptură de vită (de fapt din vreo mârțoagă leșinată care numai a cal n-arată!?). Sună bine, nu? Vă las pe dumneavoastră să experimentaţi, eu unul nu mă încumet!