Interesant şi îmbucurător faptul că există producători români de vinuri care ţin pasul cu tendinţele actuale ale comerţului online. Nu vreau să spun că am avut gura aurită, când, cu ceva timp în urmă, spuneam că viitorul comerţului online va fi indisolubil legat de platformelele de socializare, iar aici mă refer în mod deosebit la Facebook (sincer nu sunt un mare fan, iar în februarie 2004 când a fost lansată, nimeni nu-şi imagina dimensiunea care o va avea în mai puţin de 10 ani). Într-un articol de anul trecut din 27 iunie (pentru a vă convinge de ceea ce scriam atunci, accesaţi: https://oenolog.ro/timpliber/facebook-agent-de-vanzari-pentru-vinuri/), subliniam faptul că la început a fost privit cu mult scepticism domeniul comerţului pe Facebook, iar în ultimele luni s-a observat o dezvoltare accentuată a site-urilor şi a platformelor ce promovează prin această modalitate comerţul , în fapt e-comerţul devenind treptat parte integrantă şi pe Facebook, nu numai pe site-uri dedicate.
Cei de la Budureasca au întrevăzut potenţialul, au înţeles importanţa şi au acţionat în consecinţă. Şi uite aşa, pe pagina de Facebook a producătorului, a apărut magazinul online (www.facebook.com/BUDUREASCA)! Pagină de unde pot fi comandate, fără să mai căutăm sau să accesăm alte site-uri specializate sau de profil, vinurile produse la Dealu Mare (să ne înţelegem, magazinele specializate îşi au rostul şi rolul lor, oferind o varietate mult mai mare de vinuri, de la mai mulţi producători autohtoni sau din import).
Chiar dacă momentan sunt pionieri, curajul lor este de lăudat, venind astfel mult mai aproape de potenţialii cumpărători. Dacă ne gândim puţin că în România sunt peste 6 milioane de utilizatori ai platformei de socializare Facebook, lucrurile sunt mai mult decât clare. Unde poţi să-ţi faci o publicitate şi o promovare eficientă, cu şanse de a ajunge sub privirile eventualilor clienţi? Chiar poţi să te faci că nu vezi potenţialul şi mai ales scopul actual (ce e drept pervertit acum în comercial) al platformei Facebook, ce începe să se transforme din ideea de început, de socializare, în publicitate şi comerţ online? Deja în majoritatea grupurilor dedicate/specializate sau cu un anumit profil nu prea se mai respectă tematica, totul mergând spre promovare, publicitate reclamă, într-un cuvânt: comercial.
Aplicaţia Facebook real estate este oarecum limitată momentan, astfel încât trebuie să fiţi conştienţi de spaţiul alocat, pentru a fi utilizat cât mai eficient. Ştim de pe web că o mai bună împărtăşire a experienţei despre vinuri conduce în final la un rezultat mult aşteptat şi dorit deopotrivă: acela de a vinde mai mult vin clientului, cheia succesului în comerţul cu vinuri. Dacă în urmă cu ceva luni intuiam acest lucru acum se pare că este valabil şi pe platforma de socializare Facebook. Like? Dislike?
Pingback: Oenolog.ro - F-commerce sau comerţul viitorului?