Această clădire în formă de decantor este menită să devină un simbol universal atât pentru oraşul Bordeaux cât mai ales pentru vinul de renume ce se produce aici. Cultural Centre for Wine and Tourism (CCTV Centrul pentru Cultura Vinului şi Turismului) sau mai pe scurt Bordeaux Wine Center, fi construit pe locul unor docuri vechi, nefolosite, pe malul râului Gironde, în partea de nord a oraşului. Cu un buget de 55 de milioane de euro, acesta este finanţat în comun de Institutul de Vinuri din Bordeaux, Camera de Comerţ din Bordeaux, municipalitatea din Bordeaux şi guvernul francez.
Ideea acestui centru a început să prindă contur pe vremea când primar al oraşului Bordeaux era Alain Juppé, recunoascându-se importanţa economică nu doar din industria de tradiţională a vinului dar mai ales a turismului vitivinicol. Edificiul va deveni un magnet pentru vizitatorii din întreaga lume. Proiectul, conceput de firma franceză de arhitectură X-TU, este în plină derulare şi este de aşteptat a fi inaugurat şi finalizat în 2014.
Christian Cailleau, director adjunct de comunicare al Consiliului regional pentru turism, precizează că acest centru deosebit va avea trei misiuni principale: simbol arhitectural, reprezentativ pentru oraşul Bordeaux; destinaţie turistică, similară cu muzeu Guggenheim din Bilbao, şi, mult mai subtil, să reprezinte intersecţia dintre arhitectura oraşului, istoria, cultura şi podgoriile care îl înconjoară.
Nu există nici o îndoială că în Bordeaux se impuneau ceva inovații, idei proaspete, ceva mult mai reprezantativ şi impresionant. Viile şi podgoriile au fost întotdeauna faimoase, dar în ultima vreme totul depindea mai ales de noii veniţi (şi aici este vorba de proaspăt îmbogăţiţi din Asia, în special investitori chinezi) ce cumpără châteaux după châteaux, aducând cu ei noţiuni oarecum diferite despre viticultură, oenologie, şi, mai presus de toate, de marketing. Marketing care nu este limitat numai la cele 960 milioane de sticle de vin produse în regiunea Bordeaux ci și la locuri de muncă în domeniul turismului, 28.000 la număr (pe locul al doilea în regiune şi înaintea celor din industria aeronautică). În ciuda locaţiei sale, aflată la o distanţă de 350 km sud-vest de Paris, regiunea Bordeaux este a cincea destinaţie turistică în Franţa, industria turismului din zonă generează aproape 2.1 miliarde € pe an. Ponderea cea mai mare o reprezintă cei de 31 milioane de vizitatori anual, majoritatea spanioli (nu este surprinzător având în vedere apropierea de peninsula Iberică), urmaţi de englezi, olandezi şi mai nou chinezi (care sosesc în număr tot mai mare).
Bordeaux-ul este apreciat și iubit, astfel că unele dintre familiile înstărite din Singapore îşi trimit copiii la şcoala publică din Arcachon, oraş din apropierea Bordeaux-ului. Château Angelus vinde vinurile sale în China de 20 de ani, peste 60% din producția sa pleacă în Asia. Cu toate acestea există o anumită rigoare şi chiar un anumit conservatorism în Bordeaux, care contrastează semnificativ cu stilul de viaţă mediteranean din oraşe precum Marsilia și Nisa. Bordeaux a trebuit să fie împins în secolul 21, iar noul centru al vinului pare a fi o bijuterie pe coroana sa, reprezentată de podgorii şi istoria viei de aici. Centrul, cu o suprafaţă de 10.000 de metri pătraţi, va avea 12 niveluri şi un punct de vedere panoramic la o înălţime de 45 de metrii deasupra nivelului mării, fiind aşteptaţi în jur de 400 000 de vizitatori anual. (Sursa : http://crosscut.com)