Hobby

Facebook. Agent de vânzări pentru vinuri?

Ştim că Facebook  produce deja  trafic consistent pentru site-urile şi blogurile cu profil enologic, tranzacţiile cu vinuri fiind într-o creştere constantă. Dacă la început  a fost privit cu scepticism domeniul comercialzării vinurilor online, observăm în ultimele luni o dezvoltare accentuată a site-urilor şi a platformelor ce le comercializează prin această modalitate, în fapt e-comerţul devenind treptat parte integrantă pe Facebook.

Unele studii reliefează faptul că în jur de 10% din numărul de clienţi achiziţionează vinurile on-line, ceea ce demonstrează că Facebook-ul, folosit ca platformă de promovare şi comerţ a depăşit deja faza de tatonare, bineînţeles după unele eşecuri şi unele succese neaşteptate, care i-ar descuraja pe unii şi i-ar surprinde pe ceilalţi. Există în prezent o mulţime de pagini de internet specializate, cu pagină asociată Facebook, ce promovează cultura viei şi vinului. Totul a început cu diferite modalităţi de experimentare care, treptat, au fuzionat cu e-comerţul asociat platformei de socilalizare. Toate aceste aspecte nu pot conduce decât spre o singură concluzie: apariţia paginii de comerţ electronic Facebook (chiar dacă acum este încă devreme să dăm un verdict, dar aici sunt premisele tuturor aspectelor legate de viitorul dumneavoastră statut, acela de client al magazinele on-line de pe Facebook).

Pentru cei care s-au lansat deja , Facebook  adăuga deja plus valoare afacerii. Duplicarea informaţiilor şi a depozitul de pe site-ul propriu pe Facebook, din păcate, nu este o strategie eficientă şi suficientă. Trebuie utilizată exclusivitatea, diverse recompense, fidelizarea şi angajamentele, ca moduri de a crea valoare.

De exemplu, recompensa dumneavoastră pentru fanii de pe Facebook, prin vânzarea unui vin nou, lansat exclusive pe Facebook, cu câteva zile înainte de a se merge spre vânzare pe site-ul dumneavoastră (sau de lansarea sa oficială). Evenimente exclusive sau promoţionale, doar pentru fanii dumneavoastră de pe Facebook  (îi va face pe aceştia să se simtă trataţi ca VIP-uri).

Creaţi şi împărtăşiţi clienţilor experienţe diverse şi interesante, legate de vinurile promovate; la fel ca şi  dvs., site-ul şi site-ul mobil, vor veni în sprijinul clientului să se decidă mai uşor asupra unui anumit vin. Aplicaţia Facebook real estate este oarecum limitată momentan, astfel încât trebuie să fiţi conştienţi de spaţiul alocat, pentru a fi utilizat cât mai eficient. Ştim de pe web că o mai bună împărtăşire a experienţei despre vinuri, conduce în final la un rezultat mult aşteptat şi dorit, deopotrivă: acela de a vinde mai mult vin clientului, cheia succesului în comerţul cu vinuri. Suntem siguri că acest lucru este valabil şi pe platforma de socializare Facebook.

Întreprinde ceva diferit. Deoarece platforma Facebook commerce este relativ nouă, aşteptările clientului nu sunt atât de mari. Este timp suficient să încercaţi ceva din care şi clientul să înveţe. Asiguraţi-vă de acest lucru prin solicitarea unui feedback de la acesta.

În următorii câţiva ani pe Facebook se va maturiza e-comerţul, iar oamenii se vor obişnui rapid să cumpere prin intermediul acestei platforme de socializare, iar  companiile se vor adapta şi vor învăţa cum să-şi optimizeze experienţa de afaceri. Până atunci mai este destul timp ”de joacă”, astfel încât să se experimenteze noi modalităţi de a vinde mai mult vin. On-line!

Like? Dislike?

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Pingback: Oenolog.ro - Budureasca a optat pentru Magazin online pe Facebook

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Înapoi