Preferinta pentru un anume vin poate da indicii despre personalitatea dumneavoastra? Se pare ca destul de multe, iar in sprijinul celor afirmate anterior, un studiu recent despre vinuri este pe cale sa inceapa sa dezvaluie mici secrete ale personalitatii umane. Expertii au constatat că obiceiurile sociale ale consumatorilor de vin rosu au fost semnificativ diferite comparativ cu persoanele care au preferat vinul alb sau pe cel roze. Potrivit studiului, publicat in cotidianului Telegraph, vinurile frantuzesti sunt definitorii pentru acest studiu, precizeaza Gerard Basset, cel ce a declarat: „consumatorii de vin rosu par a fi cei mai relaxati dintre fanii licorii lui Bachus. Bautorii de vin alb sunt indragostiti si multumiti de status quo-ul lor. În timp ce fanii roze-urilor sunt mai repede de acord cu schimbarea si dorinta de a experimenta lucruri noi. ”
Studiul a constatat, de asemenea, faptul ca cei care consuma frecvent vin roşu sunt mai susceptibili de a avea un grad mai mare de a-si impartasi gandurile si trairile emotionale, majoritatea fiind casatoriti vinul rosu fiind mult mai preferat decat vinuri albe sau roze. Bautorii de vin alb s-au dovedit a fi mai mult preocupati de cariere, de statutul lor social, fata de pozitia la locul de muncă actual, avand mai puţin interes de a accede pe scara ierarhica la actualul serviciu. Persoanele care consuma vin rosu se descriu ele insele ca fiind increzătoare, relaxate, puternice şi inteligente, comparativ cu bautorii de vin alb ce au ales termeni precum practici, luminoasi, timizi, linistiti si rezervati. Bautorii de roze s-au caracterizat ca fiind puternici, calzi şi fermecatori. Alte indicii interesante ale studiului includ diferentele de venituri – consumatorii de vin rosu au venituri anuale aproximativ între 64.500$ si 72.500$ pe an, cei de vin alb între 40.000$ si 48.000$ iar cei ce iubesc roze-ul aproximativ 48.000$. Fanii vinurilor roze au in medie 13 vizite saptamanale pe reteaua de socializare Facebook, mult mai dese decât iubitorii de vin roşu ce acceseaza site-urile specializate de vin ce detin pagini pe Facebook de numai opt ori săptămână. În timp ce studiul face aceste precizari interesante despre cateva dintre unele repere generale ale personalitatii consumatorilor diferitelor tipuri de vin, repere in fond ale personalitatii consumatorilor britanici (deoarece studiul s-a realizat pe un esantion de 2000 de britanici), ar fi totusi interesant sa se continuie studiul mai amanuntit, in final preferintele difeitelor feluri de vin conducand la un indicator general/arhetip al trasaturilor de personalitate. Ne-ar placea să vedem un studiu de acest gen realizat in Romania. Si in fond de ce nu? (Sursa: huffingtonpost.com)