Conţinutul de calorii din bere, vinuri şi băuturile spirtoase ar putea fi afişat pe etichetele sticlelor, în conformitate cu un proiect al guvernului britanic, pentru a încerca astfel să-i descurajeze pe britanici să consume excesiv băuturi alcoolice. Potrivit ministrului sănătăţii publice, Anna Soubry, oficialii au fost în discuţii cu reprezentanţi din industria băuturilor alcoolice pentru includerea conţinutui caloric pe etichete. Miniştrii cred că dacă se afişează conţinutul de calorii din bere, vinuri şi băuturi spirtoase, acest lucru i-ar putea încuraja cei care au probleme cu greutatea să bea mai puţin.
Majoritatea producătorilor de băuturi alcoolice includ deja aceste informaţii pe etichete, într-un acord voluntar cu guvernul britanic. Un studiu recent a dezvăluit (dacă mai era nevoie) ceea ce se ştia de multă vreme: relaţia dintre cantitatea mare de calorii din băuturile alcoolice şi faptul că din ce în ce mai mulţi oameni, care fac exces de alcool, sunt supraponderali sau obezi. Aproximativ 250 de calorii/halbă echivalează cu o felie mare de pizza, în timp ce două pahare mari de vin conţin în jur de 400 calorii (număr de calorii care se regăsesc într-un beefburger). Jumătate dintre cei chestionati ştiau câte calorii sunt într-un cheeseburger, dar doar unul din trei au ştiut numărul corect de calorii dintr-un pahar de vin.
Până la sfârşitul acestui an, 80% dintre băuturile alcoolice ce se regăsesc pe rafturile magazinelor din Marea Britanie vor include etichete clare pe unităţi alcool/calorii şi mesaje de prevenţie referitoare la sănătatea consumatorului şi recomandarea de a consuma cu moderaţie alcool. Şi acesta este doar începutul, deoarece există mari şanse ca în următorii doi ani şi Comisia Europeană să adopte o directivă similară, ce va obliga informarea obligatorie a consumatorilor, cu precizarea numărului de calorii conţinute de băuturile alcoolice şi mesaje de prevenţie. Acum depinde de cum vor suna acele mesaje şi mai ales dacă vor fi însoţite de imagini edificatoare, precum cele existente deja pe pachetele de ţigarete. (Sursa: thedrinksbusiness.com)