Oct 17, 2018

0 Comentarii

Despre cum s-a văzut Wine Street Food Festival ediția octombrie 2018

Despre cum s-a văzut Wine Street Food Festival ediția octombrie 2018

Aș vrea să vă impărtășesc câteva impresii despre Wine Street Food Festival (WSFF), ce s-a desfășurat recent în București, în perioada 12 – 14.10.2018. Au fost trei zile pline, cu un program 12.00 – 22.00 (vineri și sâmbătă); 12.00 – 21.00 (duminică), când vremea excelentă i-a ademenit pe bucureșteni (și nu numai) să treacă pragul celui mare eveniment dedicat zonei de food & wine din România.

A existat un flux foarte mare de vizitatori (în jur de 30.000), foarte mulți cetățeni străini, care au fost plăcut surprinși să descopere vinurile românești precum și saltul calitativ realizat de către producătorii de vinuri din România. Despre WSFF pot să vă confirm că locația este excelentă, reprezentativă și perfect pretabilă pentru un astfel de eveniment, organizarea a fost impecabilă, în sensul că aprovizionarea cu gheață a funcționat foarte bine, au asigurat frapiere și scuipători celor care au avut standuri, fiecare vizitator primea pahar la intrare (tip OIV), au existat permanent pahare și la standuri, fluxul de vizitare era labirintic (ca la IKEA), astfel încât niciun expozant să nu fie dezavantajat de poziționare.

S-au asigurat pentru expozanți vouchere pentru restaurantul staff-ului și reprezentanții cramelor (cu program 13.00-18.00), unde să poată servi prânzul/cina.

  La publicul român, am sesizat faptul că deja există o fidelizare pentru anumite crame, o dorință de a afla mai multe informații despre cramă, vie, vinuri, iar foarte mulți ar fi dorit să cumpere efectiv vinurile pe loc. Ca o recomandare, pentru o eventuală participare a dumneavoastră la edițiile viitoare din anul 2019 (primăvară sau toamnă), cred că dacă vă luați un stand individual, care să fie dotat și cu o casă de marcat, vânzările vor fi consistente.

Exista și o aplicația de scanare a codului QR de pe brățările vizitatorilor, cramele înregistrează comenzile, ulterior urmând să trimită vinurile către cei care au dorit să achiziționeze vinurile.

Sincer, comparativ cu alte târguri de profil, aici publicul este unul destul de stilat, în sensul că sunt oameni care au dorința de a afla și învăța despre vinuri, oameni care sunt consumatori de vinuri și care vin să le descopere și să aibă un contact direct cu producătorii.

Ar mai fi de observat și reținut PR-ul foarte bine realizat de către organizatorii WSFF, fiind prezente numeroase televiziuni și publicații reprezentative.

Din experiența mea, la cele două ediții din acest an, îmi permit să vă precizez câteva precizări/recomandări:

– Problema participării la un târg de vinuri este complexă, în sensul că fiecare actor trebuie să-și analizeze politica de branding pe termen lung și apoi să participe la un astfel de eveniment;

– La WSFF a participat un altfel de public, nu cel consacrat (vezi celelalte târguri), care este de fapt consumatorul final, cel căruia clar cramele se adresează și care le cumpără vinurile;

– Partea de wine a fost la fel de atractivă ca și zona de food, în sensul că participanții, în proporție covârșitoare, au intrat în ambele zone;

– Au participat 80 de crame (din România și din afară) iar faptul că ești vizibil la un eveniment de dimensiunea WSFF este un plus și o confirmare pentru vizitatori (mulți dintre cei care se opresc la standuri se bucură să revadă crama preferată, să redeguste vinurile, să-și readucă aminte că au vizitat cramele, să observe, să analizeze vinurile și să-și reconfirme încrederea în vinurile/producătorii preferați;

– Faptul că vinul a fost adus lângă zona de food, probabil în cea mai potrivită locație pentru așa ceva – Palatul Parlamentului, reușind să coaguleze producătorii de vinuri fix lângă un organizator de evenimente care are experiență, un număr suficient de oameni și departamente dedicate, într-un aranjament bine gândit și dublu ca și suprafață expozițională față de ediția din primăvară, printr-o comunicare susținută (out-door, radio, rețele de socializare, campanii de mailing), costuri rezonabile, focusarea pe vânzarea de vin (cu ajutorul brățării), reprezintă un mod cât se poate de modern și civilizat de promovare a vinului în România, adresat unui public dornic să învețe, să descopre vinul și, lucrul cel mai important, să-l cumpere.

Ca o concluzie, vă precizez că din punctul meu de vedere, conceptul acestui eveniment, unde există și zona de food, locația (mulți vizitatori având ocazia să intre astfel pentru prima dată în viața lor în Palatul Parlamentului), organizarea impecabilă, numărul record de participanți (comparativ cu alte evenimente de profil) și calitatea umană (oameni din clasa de mijloc, mulți tineri din zona corporate, care consumă și cumpără vinuri), PR-ul aferent (ante și pe perioada târgului) îmi confirmă faptul că va conduce cu siguranță la o imagine favorabilă a vinului, a participanților (crame) și, nu în ultimul rând, la creșterea vânzărilor și fidelizării unor clienți noi, sau deja consacrați.

Așa că, aviz amatorilor (crame)!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.